Stran 8 od 8

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 23.01.2014, 19:12
Napisal/-a rjezen
NeKo1o napisal/-a:aja pa nekaj še me zanima.. to vun je enak dur ali je septima?


Ja, to je dominantni septakord. Sem vse skup malo bolj po domače napisal. Upam, da je dovolj razumljivo.

Lep pozdrav

rjezen

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 11.04.2014, 14:43
Napisal/-a tyros
Danes sem se začel učiti tresenja, pa imam eno vprašanje... Začel sem z valčkom, ker se mi zdi lažje kot polka, ampak to niti ni tako pomembno. Sama tehnika tresenja mi je jasna in lahko tresem skozi cel komad, niso mi pa akordi jasni.
Prebral sem celotno temo o tresenju, pregledal vse posnetke in tresenje v živo, ampak tole mi ni čist jasno... Recimo, da se spremlja komad v F-duru, torej v srednji vrsti na cfb harmoniki. Tresemo tako:
- Kadar se igra v toniki (F-akord; srednja vrsta, meh stiskamo), se za tresenje uporabljajo tipke B4,B5,B6. Ta del razumem, ker igramo tone F,A,C - ki tvorijo F-akord.
- Kadar se igra v dominanti (C-akord; srednja vrsta, meh vlečemo), se za tresenje uporabljajo tipke B3,B5,B6. Torej, igramo tone E,B,C, kar mi ni čisto jasno, glede na to, da C-akord sestavljajo toni C,E,G.

Zanima me, zakaj pritiskamo tipke B3,B5,B6? Zakaj med vlečenjem ne pritiskamo tipk B2,B3,B4 (C,E,G toni), ki tvorijo C-akord? Upam da razumete kar me zanima.

Akorde si predstavljam tako (vrstni red tonov lahko tudi zamenjamo):
C-akord: C,E,G
F-akord: C-F-A
B-akord: F-B-D
G-akord: D-G-H
Es-akord: G-B-Es

Toni E-B-C pa se mi malo čudno slišijo, ko je treba spremljati C akord, zato me zanima, zakaj med spremljanjem pritiskamo tipke B3,B5,B6.

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 12.04.2014, 16:13
Napisal/-a rjezen
tyros napisal/-a:Danes sem se začel učiti tresenja, pa imam eno vprašanje... Začel sem z valčkom, ker se mi zdi lažje kot polka, ampak to niti ni tako pomembno. Sama tehnika tresenja mi je jasna in lahko tresem skozi cel komad, niso mi pa akordi jasni.
Prebral sem celotno temo o tresenju, pregledal vse posnetke in tresenje v živo, ampak tole mi ni čist jasno... Recimo, da se spremlja komad v F-duru, torej v srednji vrsti na cfb harmoniki. Tresemo tako:
- Kadar se igra v toniki (F-akord; srednja vrsta, meh stiskamo), se za tresenje uporabljajo tipke B4,B5,B6. Ta del razumem, ker igramo tone F,A,C - ki tvorijo F-akord.
- Kadar se igra v dominanti (C-akord; srednja vrsta, meh vlečemo), se za tresenje uporabljajo tipke B3,B5,B6. Torej, igramo tone E,B,C, kar mi ni čisto jasno, glede na to, da C-akord sestavljajo toni C,E,G.

Zanima me, zakaj pritiskamo tipke B3,B5,B6? Zakaj med vlečenjem ne pritiskamo tipk B2,B3,B4 (C,E,G toni), ki tvorijo C-akord? Upam da razumete kar me zanima.

Akorde si predstavljam tako (vrstni red tonov lahko tudi zamenjamo):
C-akord: C,E,G
F-akord: C-F-A
B-akord: F-B-D
G-akord: D-G-H
Es-akord: G-B-Es

Toni E-B-C pa se mi malo čudno slišijo, ko je treba spremljati C akord, zato me zanima, zakaj med spremljanjem pritiskamo tipke B3,B5,B6.


Pozdravljen.

Ne vem ravno veliko, se pa ponavadi za spremljavo uporablja durov kvintakord in pa dominantni septakord. Durov kvintakord za F-dur sestavljajo toni f-a-c ( B4,B5,B6). Dominantni kvintakord pa je pravzraprav "sedmica", ki jo sicer sestavljajo toni c-e-g-b, ampak se ton g spušča. Z C7 ravno ne moreš stalno spremljati C-dura, res se sliši čudno, ga pa sam uporabljam kot prehod iz C-dura v F-dur.

Primer:
https://www.youtube.com/watch?v=DIyJi9FK7h8

Pri 1:49 se sliši prehod iz C-dura v F-dur, kjer zaigra C7 akord. Lahko tudi poskusiš zaigrati zraven.

Lep pozdrav

rjezen

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 14.04.2014, 11:21
Napisal/-a tyros
Tukaj imam en primer (V dolini tihi), kjer je spremljava s C7 - toni e-b-c (tipke b3-b5-b6).
http://www.youtube.com/watch?v=cVHojgISqZU

Saj se spremljava lepo sliši (vse pohvale avtorju posnetka), mi je pa čudno zakaj ni kvintakord, zakaj je C7. Vedno sem mislil, da pritiskamo tiste tipke, da dobimo enak akord na basni strani (bas 4 in 3) in to me zdej zmede. Če bi spremljali v prvi vrsti (C-dur), bi verjetno uporabljali tipke a6-a7-a8, s čimer dobimo C-durov kvintakord. Zakaj se akord potem razlikuje, kadar meh vlečemo in igramo v srednji vrsti? To mi nikakor ni jasno.

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 14.04.2014, 11:27
Napisal/-a KlubPolton
tyros napisal/-a:Tukaj imam en primer (V dolini tihi), kjer je spremljava s C7 - toni e-b-c (tipke b3-b5-b6).
http://www.youtube.com/watch?v=cVHojgISqZU

Saj se spremljava lepo sliši (vse pohvale avtorju posnetka), mi je pa čudno zakaj ni kvintakord, zakaj je C7. Vedno sem mislil, da pritiskamo tiste tipke, da dobimo enak akord na basni strani (bas 4 in 3) in to me zdej zmede. Če bi spremljali v prvi vrsti (C-dur), bi verjetno uporabljali tipke a6-a7-a8, s čimer dobimo C-durov kvintakord. Zakaj se akord potem razlikuje, kadar meh vlečemo in igramo v srednji vrsti? To mi nikakor ni jasno.


Ker se v narodnozabavni glasbi uporablja dominantni septakord za spremljavo (in igranje) dominante.

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 07.03.2018, 14:49
Napisal/-a Fismen
živjo mene pa zanima kako spremljati?

Re: tehnika ''tresenja'' oz. spremljave

Objavljeno: 12.12.2018, 18:48
Napisal/-a Hohner
Fismen napisal/-a:živjo mene pa zanima kako spremljati?


Najbolje da obiščeš kakšnega učitelja, ki ve o glasbi precej in ti razloži zadevo. Večina to igra kar nekaj, vendar obstajajo svoje "posebnosti".