tehnika ''tresenja'' oz. spremljave
-
- Začetnik
- Prispevkov: 87
- Pridružen: 13.03.2008, 20:26
tresenje
lahko povem za valček:
1. vrsta
notri - A7,A8, A9
ven - A7, A9, B9
2. vrsta
notri - B5, B6, B7
ven - B4, B6, B7
3. vrsta
notri - C5, C6, C7
ven - C4, C6, C7
pritiskaš na vsak pritisk basov, torej na bas 1x, na vsak akord 1x
prijemi so pisani za nove harmonike, ni upoštevana 0-la.
lp
1. vrsta
notri - A7,A8, A9
ven - A7, A9, B9
2. vrsta
notri - B5, B6, B7
ven - B4, B6, B7
3. vrsta
notri - C5, C6, C7
ven - C4, C6, C7
pritiskaš na vsak pritisk basov, torej na bas 1x, na vsak akord 1x
prijemi so pisani za nove harmonike, ni upoštevana 0-la.
lp
-
- V.I.P.
- Prispevkov: 570
- Pridružen: 11.12.2006, 18:04
- Kraj: Prelepi gorenjski svet
rok07 napisal/-a:Sej a ni za polko isto? Samo, da je ritem drugačni? Pri valčku je 6x, pri polki pa 3x? S tem da je prvi poudarjen. Ali ni nekaj takega?
Približno tako ja. Glede poudarkov lahko narediš diplomo

dape napisal/-a:pritiskaš na vsak pritisk basov, torej na bas 1x, na vsak akord 1x
Napača

"Trenutno sedemnajsttisočglava množica čaka, da me vidi, nekako tako kot papeža. Prišel bom, kajti rad imam te ljudi. Še poprej pa bi prosil za skormen honorar. Hvala lepa!" (Vinko Šimek pred nastopom na Goterjevi promociji)
-
- V.I.P.
- Prispevkov: 570
- Pridružen: 11.12.2006, 18:04
- Kraj: Prelepi gorenjski svet
Tisto glede koliko tipk se pritisne pri spremljanju sam pritiskam po 4 tipke hkrati ali celo pet. S tem da krožim s prvim prstom po različnih tonih ki so tudi drugače določeni i je tako dosti lepši zvok spremljanja, saj če ni tega zveni malo dolgočasno
Če se pa pri določenih trenutkih dodajo še septakordi in pa vmes še kakšni dodatki je pa še toliko lepši zvok in pa tudi poslušanje... 


Narodna muska je prava stvar!!!:P
muzikant33 napisal/-a:rok07 napisal/-a:Sej a ni za polko isto? Samo, da je ritem drugačni? Pri valčku je 6x, pri polki pa 3x? S tem da je prvi poudarjen. Ali ni nekaj takega?
Približno tako ja. Glede poudarkov lahko narediš diplomoPri valčku je ponavadi na prvo ja, pri polki je lahko na prvo, drugo ali na obe, podobno kot pri kitari.
dape napisal/-a:pritiskaš na vsak pritisk basov, torej na bas 1x, na vsak akord 1x
Napača
sem narobe napisal ja, 6x je pri valčku.
-
- V.I.P.
- Prispevkov: 570
- Pridružen: 11.12.2006, 18:04
- Kraj: Prelepi gorenjski svet
muzikant napisal/-a:Jaz spremljam vse po posluhu, tko da niti nevem kaj pritiskam!![]()
Uglavnm probam pa bit umes čimbolj kreativen, da non stop nekaj lepega dodajam!To mi je zelo všeč, če neki posvoje vmes igraš!
+1




"Trenutno sedemnajsttisočglava množica čaka, da me vidi, nekako tako kot papeža. Prišel bom, kajti rad imam te ljudi. Še poprej pa bi prosil za skormen honorar. Hvala lepa!" (Vinko Šimek pred nastopom na Goterjevi promociji)
Ojej.
A ma kdo kako glasbeno izobrazbo, kajti v spremljavi ti še hudičevo prav pride poštelano znanje o akordiki.
Nekaj osnovnih navodil. Od začetka se držte osnovnega trozvoka akorda v katerem ste npr. če to c dur je osnovni trozvok sestavljen iz C E in G tonov. Prva inverzija E G C in druga inverzija G C E. Po novem pojmovanju več lestvic ne označujemo z c d e f g a h a ampak z 1 (c) 2 (d) 3(e)... (primer za c dur lestvico)
V 70% narodnozabavne glasbe (po moji oceni, se lahko zelo motim) je osnovni del skladbe sestavljen iz progresij akordov 1, 5, 1, 4, 5, 1. V c duru je to npr., začneš na C, sledi progresija na 5 ton lestvice, kar je v c duru G. Ampak ne uporabiš g dur ampak njegovo sedmico (v večini glasbe je 5 ton zaigran v 7 ni pa nujno! So izjeme. V NZ je akord iz 5 tona zaigran kot sedmica, upam da razumete kaj bluzim, nisem baš pedagog jaz)
No v glavnem G7 je sestavljen iz 1, 3, 5 in 7! (zato se imenuje sedmica) tona g lestvice. To so g h d in f toni (plus 2 obrata!). zdaj kolko sem Avsenika poslušal spremljati se izogibamo 5 tonu v sedmici zato tvorimo sedmico iz 1, 3 in 7 tona. ( v teoriji je tudi pravilno)
Sledi nazaj povratek na c dur.
Nato pa progresija na 4 ton c dur lestvice, to je f dur. Sestavljen je iz 1, 3 in 5 tona f lestvice...
In tako dalje. Ne da se mi razlagat dalje. Upam da sem vam vsaj malo pomagal, v glavnem pa so to čiste osnove akordov, tehnike spremljanja se sploh ne dotaknem. Mislim da moraš prvo znati kje si da lahko začnš tam nekaj bluziti, hehe.
Brez zamere, BB mi je beden pa sem mogel nekaj napisati
A ma kdo kako glasbeno izobrazbo, kajti v spremljavi ti še hudičevo prav pride poštelano znanje o akordiki.
Nekaj osnovnih navodil. Od začetka se držte osnovnega trozvoka akorda v katerem ste npr. če to c dur je osnovni trozvok sestavljen iz C E in G tonov. Prva inverzija E G C in druga inverzija G C E. Po novem pojmovanju več lestvic ne označujemo z c d e f g a h a ampak z 1 (c) 2 (d) 3(e)... (primer za c dur lestvico)
V 70% narodnozabavne glasbe (po moji oceni, se lahko zelo motim) je osnovni del skladbe sestavljen iz progresij akordov 1, 5, 1, 4, 5, 1. V c duru je to npr., začneš na C, sledi progresija na 5 ton lestvice, kar je v c duru G. Ampak ne uporabiš g dur ampak njegovo sedmico (v večini glasbe je 5 ton zaigran v 7 ni pa nujno! So izjeme. V NZ je akord iz 5 tona zaigran kot sedmica, upam da razumete kaj bluzim, nisem baš pedagog jaz)

No v glavnem G7 je sestavljen iz 1, 3, 5 in 7! (zato se imenuje sedmica) tona g lestvice. To so g h d in f toni (plus 2 obrata!). zdaj kolko sem Avsenika poslušal spremljati se izogibamo 5 tonu v sedmici zato tvorimo sedmico iz 1, 3 in 7 tona. ( v teoriji je tudi pravilno)
Sledi nazaj povratek na c dur.
Nato pa progresija na 4 ton c dur lestvice, to je f dur. Sestavljen je iz 1, 3 in 5 tona f lestvice...
In tako dalje. Ne da se mi razlagat dalje. Upam da sem vam vsaj malo pomagal, v glavnem pa so to čiste osnove akordov, tehnike spremljanja se sploh ne dotaknem. Mislim da moraš prvo znati kje si da lahko začnš tam nekaj bluziti, hehe.
Brez zamere, BB mi je beden pa sem mogel nekaj napisati

Zadnjič spremenil Akolma, dne 30.03.2008, 21:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Brata Avsenik sta največja glasbena genija na svetu!
-
- V.I.P.
- Prispevkov: 570
- Pridružen: 11.12.2006, 18:04
- Kraj: Prelepi gorenjski svet
Ponavadi osnovnemu tonu (v tem sistemu ko si ti pisal je to 1) dodaš še oktavo.
Sicer pa se to preko foruma zelo težko pove kako to delat, lažje je, če nekoga vidiš, slišiš, poskušaš, ti kdo še kaj pove, tralalala....... 


"Trenutno sedemnajsttisočglava množica čaka, da me vidi, nekako tako kot papeža. Prišel bom, kajti rad imam te ljudi. Še poprej pa bi prosil za skormen honorar. Hvala lepa!" (Vinko Šimek pred nastopom na Goterjevi promociji)
hmmm... če mu dodaš oktavo to ni več trozvok.
Pa še eno pravilo je ki sem ga pozabil napisati, čimbolj se poskušamo izogibati podvajanju tonov. Zato tudi nekateri 4 ton menjavajo in z tem tvorijo bogatejše akorde ali pa za efekt daj na klavirki včasih zapeglajtaj v c duru g a skupaj z palcem oba, z ostalimi pa navaden trozvok c. Dobiš lepo zveneč akord c6 z podvajanim g, zdaj pa probaj z tem spremljati celi čas eno pesem, boš videl da se več ne sliši tako lepo čez čas. Te akorde z podvajanimi toni uporabljati samo za efekt pri spremljavi oziroma za krajši čas spremljave.
Pa še eno pravilo je ki sem ga pozabil napisati, čimbolj se poskušamo izogibati podvajanju tonov. Zato tudi nekateri 4 ton menjavajo in z tem tvorijo bogatejše akorde ali pa za efekt daj na klavirki včasih zapeglajtaj v c duru g a skupaj z palcem oba, z ostalimi pa navaden trozvok c. Dobiš lepo zveneč akord c6 z podvajanim g, zdaj pa probaj z tem spremljati celi čas eno pesem, boš videl da se več ne sliši tako lepo čez čas. Te akorde z podvajanimi toni uporabljati samo za efekt pri spremljavi oziroma za krajši čas spremljave.
Brata Avsenik sta največja glasbena genija na svetu!
-
- V.I.P.
- Prispevkov: 570
- Pridružen: 11.12.2006, 18:04
- Kraj: Prelepi gorenjski svet
čisto osnova je npr c dur: ceg, gceg, ceg, gceg (po en takt seveda) --> septima: hfg, ghfg, hfg, ghfg; subdominanta: acfa 

"Trenutno sedemnajsttisočglava množica čaka, da me vidi, nekako tako kot papeža. Prišel bom, kajti rad imam te ljudi. Še poprej pa bi prosil za skormen honorar. Hvala lepa!" (Vinko Šimek pred nastopom na Goterjevi promociji)
muzikant33 napisal/-a:muzikant napisal/-a:Jaz spremljam vse po posluhu, tko da niti nevem kaj pritiskam!![]()
Uglavnm probam pa bit umes čimbolj kreativen, da non stop nekaj lepega dodajam!To mi je zelo všeč, če neki posvoje vmes igraš!
+1![]()
![]()
seveda v mejah normale
Točno tako! Preveč dodajanja vmes, je velikokrat moteče, vellikokrat pa tudi zelo prija ušesom!


Ja res je to malo težko ko tako bereš.a ima mogoče kdo kake note od tresenja za kako glasbo.da bi naprimer poslušal glasbo in se zraven učil iz not.ker če bi se naučil eno pesem mislim da druge nebi bile problem.
Koliko krat pa moraš pri valčku stisnit "spremljavo"?če je 3/4 takt stisneš 3x base in kolikokrat pa spremljavo?6x?
Koliko krat pa moraš pri valčku stisnit "spremljavo"?če je 3/4 takt stisneš 3x base in kolikokrat pa spremljavo?6x?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost